Home SuperCup 1000 2007 CUP zaterdag 15 september 2007 - Assen (NL)
PDF Print E-mail
zondag, 16 september 2007 20:55

Zaterdag 15 september 2007 - Assen (NL)

Yamaha R1 is verkocht en de rest van het seizoen is het de bedoeling om de reserve Honda Fireblade te gebruiken van de Stichting Racen tegen Kanker (met dank aan Henk Wolberts). Dit weekend is deze motor echter in Frankrijk, waar de Bol d'Or (24-uurs endurace) op het circuit van Magny Cours wordt verreden.

Vandaag heb ik als hulpje van Teus Oskam (#20) gefungeerd (zie fotoboek), dus met bandenwarmers in het Parc Ferme. Teus werd uiteindelijk knap 11e in de door Stefan Scholten (#145) voor Niels Feller (#13) gewonnen wedstrijd. Wat wel jammer is, is dat ik daardoor mijn 6e plaats in het klassement kwijt ben geraakt aan Remco Hernamdt (#14), die 14e werd en daarmee in punten met mij gelijk kwam. In dat geval geldt het laatste resultaat en daardoor zak ik 1 plek. Billie Theunissen (#56) deed het fantastisch en finishte vanaf de 16e startplek op de 6e plaats. Daarmee is hij Remco en mij tot op 1 punt genaderd. Het beloofd dus een spannende apotheose te worden op 6 oktober, als de laatste 2 races worden verreden. Dus, 3 man vol in de strijd om plek 6!